Britta_Logo_Mobilheader

Zsofias tid med pt 

Såhär kan det gå till när man kontaktar mig som Pt. Zsofia låter mig använda henne som exempel. :) 

Uppstarten
Vi började ses på en konsultation. Zsofia berättade om sitt liv, sina mål och vi gjorde några enklare fysiska tester. Tillsammans användes analyserna som underlag för att skräddarsy en personlig plan med träningsprogram och kostråd till Zsofia.

Zsofias mål:
Trimma till kroppen
Bygga muskler 
Klara av att göra pull ups 
Öka sin självkänsla & sitt självförtroende 

Vår strategi (kortfattat): 
Styrketräning 3-4 pass/vecka. Halvkroppspass med fokus på muskeluppbyggnad, stabila lättkontrollerade övningar med ett reps-intervall på 8-14 repetitioner. Kostrådgivning för ökad förståelse kring kosten. Zsofia har inte ätit efter något kostschema, räknat kalorier eller haft några förbud. Äter man mycket bra mat finns det varken plats eller sug för så mycket sämre alternativ. 

Utvärdering:
Nu 5 månader senare trivs hon bättre i sig själv. Zsofia har gått ner i både mått & vikt. Hon har ökat sin styrka markant, vilket märks både i vardagen och under träningspassen. Allt har rullat på bra. Det enda hon saknar är nötter, ost och korv. Några livsmedel hon dragit ner på ett tag.  

”Jag är väldigt imponerad över dina kunskaper.
Hur du fokuserar dig på mig, hjälper mig att hitta rätt teknik
och hittar alternativa övningar ifall jag ex. har ont i axlarna.
Du peppar mig och känner till mina gränser.
Nu känner jag mig mycket starkare och tycker mer om min kropp. ❤️"

Famtida plan (kortfattat): 
Förlänga med 24 pt-pass. Vi kommer fortfarande fokusera på ökad muskelvolym men även lägga till skalade versioner av pull ups. 

Zsofia kommer öka mängden kalorier så att hon håller sig viktstabil. Nu kan hon äta mer nötter, ost och korv som hon gillar. 

Det blir en ära att få följa med under 24 pass till. Att få vara med att utveckla Zsofia till den bästa version av sig själv. 


Tusen tack Zsofia, för att jag fick dela
med mig av din första tid tillsammans med mig.