Britta_Logo_Mobilheader

Veronica från Segersta

Veronica kontaktade mig i våras eftersom hon ville bygga en stark kropp och gå ner i vikt. 

Eftersom hon bor flera mil bort fick hon sköta det mesta på hemmaplan. Tillsammans har vi haft livsstilssamtal, kostrådgivning och några regelbundna träningsträffar.

Veronica gorde små förändringar i kosten, lade till mer motion och hade inbokade tider för vägning, mätning & träning tillsammans med mig. Det gjorde att hon gick ner 8,2 kg på 3 månader. 

Veronicas planering i stora drag: 

Mål: 

- 1 kg/vecka den första månaden, därefter 0,5 kg/vecka. 

Upplägg: 
60 min vardagsmotion/dag.
30 min hemmaträning 2 ggr/vecka första månaden, därefter addera gymträning. 
4 matintag per dag enligt mina kostråd.
Föra kost- & träningsdagbok.
Vägning varje tisdag.
Vägning & mätning med mig 1 gång per månad.
 

Grymt bra jobbar Veronica & grattis till dina fina resultat! 

Veronicas ord;

Nämn 3 st förändringar du gjort i vardagen sedan vi sågs för första gången?
Bättre planering och förberedelse. Jag behöver äta bättre lunch för att orka med dagen och har lagt mycket fokus på att förbereda matlådor, samt mellanmål. Jag äter mer grönt än tidigare, trots att jag faktiskt åt relativt bra redan innan jag anlitade PT.
Även träningen planeras in och gympaskorna är alltid nedpackade i väskan så att jag kan ta en promenad vid luckor. Planeringen är AO eftersom en bra planering frigör mer tid. Den största skillnaden för mig är att jag prioriterar mig själv och min träning. Hemmaträningen kan ju göras direkt efter morgonkaffet, det är bara att se till att det blir gjort. Den mest markanta förändring är att jag styrketränar för typ första gången i mitt liv och inte bara tränar kondition.

Vad har du märkt för förändringar/resultat hittills? 
Jag har blivit så mycket piggare, starkare, tightare och känner mig friskare rent fysiskt och psykiskt. Genom att prioritera sig själv och sin egen hälsa så kommer det andra liksom av sig själv, att man blir en lite lugnare, ödmjukare och kärleksfullare mamma, sambo, kollega och chef. Det är så mycket lättare att vara ett bättre exemplar av sig själv.

Vad är den största skillnaden att träna med pt i stället för ensam?
Den största skillnaden att träna med PT kontra att träna själv är att jag inte har den kompetens som min PT har kring träning. Det är lätt hänt att man bara kör i sina gamla hjulspår och inte utmanar sin kropp på nya sätt. Mina träningsprogram är anpassade efter mig och syftar till att utveckla och utmana, vilket jag inte hade kunnat åstadkomma själv. Mina inbokade träffar har gjort att jag prioriterat och motiverat mig att hålla i min träning och mitt resultat. Jag har fått en så bra start med hjälp av PT och det är just detta jag inte klarat av att upprätthålla vid mina tidigare försök. Nu är jag på G och kommer att fortsätta med PT tid vid behov. 
 

Tack Veronica för att jag fått använda dig som inspirationskälla! 

Senaste inläggen

Senaste kommentarer

  • Vanja Wiklund » Kom iform tillsammans:  ”Hej! Vill veta mer om Kom iform kursen! Pris? Antal träffar? Hur ofta? Mvh /Vanj”

Bloggarkiv

Länkar

-

Etikettmoln

-